N-VA pleit voor publieke barbecues in Waregem. Straks op uw gemeenteraad. Vanavond 19u00 Grote Raadszaal, Stadhuis.

Op 4 april 2017

Raadslid Xander Pruvoost van N-VA Waregem vraagt het bestuur om te onderzoeken of er vaste, publieke barbecues kunnen geplaatst worden. In sommige West-Vlaamse steden en gemeentes bestaan deze al langer. Ook Waregem dient op deze kar te springen wanneer het straks volop zomert.

In heel wat steden en gemeentes zijn openbare barbecues al langer een begrip. Dit is héél laagdrempelig. Ze kunnen door iedereen gebruikt worden: een groep vrienden, een vereniging, inwoners van dezelfde straat, een buurt...Ook jeugdbewegingen staan hier positief tegenover. Een ideaal middel om een gezellige en gemoedelijke sfeer te creëren op openbare pleinen en parken. Het zorgt voor samenhorigheid. Er zijn publieke barbecues in grotere West-Vlaamse steden zoals Oostende, Kortrijk en Brugge, maar ook in kleinere gemeentes zoals Wevelgem en Avelgem.

Ook Waregem heeft heel wat troeven en mooie openbare plaatsen om dit te voorzien.

Naast versterking van het sociale weefsel in onze Stad waar appartementen stilaan het straatbeeld domineren, kunnen dergelijke installaties eveneens de sociale controle verhogen op die plaatsen waar het nodig is.

N-VA Waregem rekent alvast op de steun en medewerking van het stadsbestuur. Hopelijk tot deze zomer. Aan een barbecue. Samen.