Lift Treffer: Tevreden, maar werk is nog niet af

Op 7 december 2022, over deze onderwerpen: Cultuur, Openbare Werken en Publiek Domein

07/12/2022, Waregem – Al van bij de begin van deze legislatuur vraagt Michiel Vandewalle, fractieleider van N-VA/Open Vld om werk te maken van betere accommodatie voor mensen in een rolstoel, met een rollator, minder mobiele mensen en mama’s en papa’s met een kinderwagen.

Eén van de concrete voorstellen van Vandewalle, was om een lift aan de ingang van De Treffer te voorzien. “Het hellend vlak dat er nu ligt is niet meer van deze tijd en bovendien niet meer conform de huidige regelgeving. Je moet een bodybuilder zijn om daar alleen met je rolstoel boven te geraken”, zei Vandewalle tijdens een gemeenteraad, begin deze legislatuur.

Toen bleek dat bij de voorbereiding van de werken voor Het Pand, de glazen lift aan de stadswinkel uitgebroken moest worden, vroeg Vandewalle aan de bevoegde schepen om te onderzoeken of deze lift eventueel hergebruikt kon worden, om zo ook aan centen van de belastingbetaler te denken. Toen later bleek dat hergebruik niet mogelijk was, pleitte Vandewalle voor het uitwerken van een ontwerp voor een nieuwe lift aan de ingang van De Treffer.

Gisteren, tijdens de gemeenteraad van 06/12/2022 werd het ontwerp van de lift aan de ingang van De Treffer goedgekeurd.

“Ik ben erg blij dat de lift er eindelijk zal komen, maar het werk is nog niet af. Ik diende al eerdere vragen en voorstellen in om ook werk te maken van beter onderhouden voetpaden, minder hinder in winkelstraten, aandacht voor toegankelijkheid tijdens festiviteiten,… Ik hoop dat Waregem ook hier verder werk zal van maken.”, besluit Michiel Vandewalle.