Minister Weyts investeert ruim € 100.000 in Vrije Basisschool - Keukeldam-Sint-Petrus in Waregem

Op 4 mei 2021, over deze onderwerpen: Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 100.489,13 in Vrije Basisschool - Keukeldam-Sint-Petrus in Waregem. “Wij bouwen verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze scholenbouw. De nieuwbouwprojecten in deze investeringsgolf geven plaats aan ruim 6.000 leerlingen.” Michiel Vandewalle, fractieleider van Waregem, is blij dat er ook middelen naar Waregem komen. “Door te investeren in vernieuwd sanitair, zorgt minister Weyts ervoor dat er aandacht gaat naar betere sanitaire voorzieningen. Dit is niet alleen erg belangrijk op korte termijn voor de maatregelen tegen Corona, maar ook op lange termijn. Ook na Corona verdienen de Waregemse leerlingen een volwaardig en proper sanitair.”

Onderwijsminister Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. In totaal investeert Weyts 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Deze investeringsgolf komt ook Waregem ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 100.489,13 in Vrije Basisschool - Keukeldam-Sint-Petrus in Waregem. Concreet gaat het om het herschikken van het sanitair over de gehele site.

Vanuit het lokaal N-VA-bestuur en vanuit de fractie, wordt deze investering alvast toegejuicht. “Minister Ben Weyts nam het tijdens de Corona-crisis al eerder op voor de leerlingen en het onderwijzend personeel. Het N-VA bestuur en onze fractie zijn de minister erg dankbaar dat hij nu ook met middelen voor de Waregemse scholen komt. Dankzij deze middelen zal Vrije Basisschool - Keukeldam-Sint-Petrus vernieuwde sanitaire voorzieningen krijgen. Dit is niet enkel belangrijk tijdens de Corona-crisis, maar ook daarna.”, reageert Michiel Vandewalle, Waregems fractieleider erg tevreden.

“We blijven inzetten op de vernieuwing en de modernisering van het onderwijspatrimonium in Vlaanderen en Brussel”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Deze investeringen zijn van groot belang voor de vele leerlingen, leraren en personeelsleden die dagelijks aan de kwaliteit van ons onderwijs werken”