Skateramp op het nippertje vermeden?”

Op 25 januari 2017

Het stadsbestuur keurde eerder al de heraanleg van de parking aan het jeugdcentrum goed, zonder evenwel oog te hebben voor het aanpalende en tot op de draad versleten skatespot van de Waregemse skaters en BMX’ers.

Daarom wilde het schepencollege tijdens de laatste gemeenteraad nog snel “een gezamenlijke oplossing” doordrukken, door zich rechtstreeks te richten tot leveranciers van betonnen toestellen als van gegoten beton, met als algemene opdracht: vrije keuze van variant, de nodige flow te voorzien met zowel street als vert elementen en op maat voor de doelgroep zowel de beginner als de meer gevorderden. Voor het project had de stad slechts € 85 000,00 excl. btw veil.

N-VA Waregem merkte dan ook terecht op dat het globaal plan voor de renovatie van het jeugdcentrum ontbreekt en best een gekwalificeerd ontwerper zou worden aangesteld voor het nieuwe park. Blijkbaar kwam de terechte bemerking ditmaal niet in dovemansoren terecht en heeft het bestuur enkele ondernemers aangeschreven. Het blijft triest dat het CD&V-stadsbestuur voor de opening van de Zuid Boulevard meer dan € 215.000 over heeft en slechts een “paar euro’s “ voor dit project t.v.v. onze jeugd. Wij zouden dit anders hebben aangepakt!