Jong N-VA Waregem kiest nieuw bestuur

Op 26 november 2019, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws
Bestuur Jong N-VA Waregem

De leden van Jong N-VA Regio Waregem, de jongerenafdeling van N-VA in Anzegem, Deerlijk, Oostrozebeke, Waregem en Wielsbeke, hebben een nieuw bestuur gekozen voor de komende twee jaar. Glen De Waele is opnieuw verkozen als voorzitter, Kilian Verspeelt is ondervoorzitter, Ilana Claeys wordt secretaris en Aurélie Declerck is penningmeester.

De jongeren kwamen samen in Waregem voor de tweejaarlijkse bestuursverkiezingen van de afdeling. Alle N-VA-leden jonger dan 31 waren stemgerechtigd en konden zich ook kandidaat stellen om toe te treden tot het bestuur. Het nieuwe bestuur telt 13 leden.

Glen De Waele (24) uit Waregem is opnieuw verkozen tot voorzitter. Hij was in juli 2018 oprichtend voorzitter en behoudt nu ook het vertrouwen van de leden voor de komende twee jaar. Kilian Verspeelt (25) uit Anzegem wordt de nieuwe rechterhand van Glen, als ondervoorzitter van de afdeling. Ilana Claeys (24) tevens uit Anzegem wordt de nieuwe secretaris. Terwijl Aurélie Declerck (20) uit Wielsbeke de nieuwe penningmeester wordt. Bovendien werden uittredende bestuursleden Michiel Vandewalle, Tessa Ninclaus en Wout Verheye bedankt voor hun jarenlange inzet.

Het nieuwe bestuur wil de goede werking van de voorbije jaren verder zetten en zowel politieke, studentikoze als algemene activiteiten organiseren. Zo zal Jong N-VA Regio Waregem op 8 december de winterchalet Eisbear uitbaten in het centrum van Waregem. Daarnaast wil Jong N-VA blijven fungeren als de laagdrempelige eerste stap in de politiek voor jongeren.

Meer info op https://waregem.jongnva.be/

Op de foto herkent u van links naar rechts Robbe Cognie, Matthis Christiaens, Aurélie Vermeir, Michael Debruyne (regiocoördinator), Kilian Verspeelt (ondervoorzitter), Glen De Waele (voorzitter), Guillaume Vienne, Aurélie Declerck (penningmeester), Daan Ruysschaert, Michiel Vandewalle, Ilana Claeys (secretaris), Kristof Vanhoutte