Glen De Waele

West-Vlaamse gedrevenheid

Glen De Waele (27 jaar) is geboren en getogen in Waregem, waar hij de voorzitter is van de lokale jongerenafdeling, Jong N-VA Waregem. Daarnaast is hij oprichtend (ere-)voorzitter van de koepelafdeling Jong N-VA Regio Waregem die de gemeenten Anzegem, Deerlijk, Dentergem, Oostrozebeke, Waregem en Wielsbeke omspant. Glen was tot 2022 nationaal penningmeester, congresvoorzitter en jongerenafgevaardigde in de N-VA partijraad.

In het moederbestuur van Waregem is Glen jongerenverantwoordelijke en sinds oktober 2020 mag hij zich penningmeester van het arrondissementele bestuur van N-VA Kortrijk-Roeselare-Tielt noemen.

Passie voor politiek en cultuur

Socrates zei het al vele eeuwen geleden: “de mens is van nature een politiek dier.”

Deze gevleugelde woorden trachten Glen’s beide passies en academische interesses te combineren, namelijk geschiedenis en politiek. Zo studeerde hij de masters Geschiedenis en EU-studies aan de universiteit van Gent, waar hij bovendien jarenlang actief was in verscheidene (studenten-)verenigingen: waaronder als penningmeester van Jong N-VA Ugent en als voorzitter van Minos Gent.

Na stages in het Vlaams (Annabel Tavernier) en Europees Parlement (Geert Bourgeois), is Glen vandaag beroepshalve actief als kabinetsadviseur economie bij de Oost-Vlaamse N-VA gedeputeerden Kurt Moens en An Vervliet.

Daarenboven is hij freelance journalist voor verscheidene nieuwssites en kranten, met als voornaamste focus cultuur in de brede zin van het woord. Deze liefde resulteerde in zijn engagement in de raad van bestuur van Cultuurlab Vlaanderen (het vroegere Rodenbachfonds), JeV (de jongerenvleugel van de Vlaamse Volksbeweging) en het Ijzerbedevaartcomité.

Vrije tijd

Na het werk geniet Glen graag van een gezellige babbel op café of bij vrienden en is hij te vinden in de fitnesszaal of op zijn fiets. De bovengenoemde passie voor cultuur en geschiedenis is daarnaast een grote slokop van zijn vrije tijd. Zo is Glen een liefhebber van stevige non-fictie literatuur en is hij de trotse eigenaar van een mondharmonica en een drumstel waar hij, met wisselend succes, enkele leuke melodieën uit krijgt.